Ana Sayfa Genel, Medya 9 Temmuz 2021 1 Görüntüleme

RTÜK Başkanı ‘tarafsız’ olduğunu söyledikten sonra, eleştirel kanallara ceza yağdı

Gazetemiz, hafta başında “Cezaların adresi değişmedi” başlığıyla duyurduğu haberde, RTÜK Üyesi İlhan Taşcı’nın, şuranın birinci 6 ayda verdiği cezaları raporlaştırdığı çalışmasını paylaşmıştı.

Haberde eleştirel yayın yapan kanallara birinci 6 ayda 22 başka ceza verildiği belirtilirken, iktidara yakınlığıyla bilinen kanalların şikâyet dilekçelerinin dahi heyet gündemine alınmadığı anlatılmıştı. Haberimize ait açıklama yapan RTÜK Lideri Ebubekir Şahin de “RTÜK hiçbir yayıncıyı muhalif-yandaş olarak etiketlemez” demişti. Yaşanan bu gelişmelerin akabinde RTÜK, evvelki günkü toplantısında eleştirel yayın yapan Halk TV, Tele 1, Fox ve KRT üzere kanallara çok sayıda ceza kesti.

RTÜK’ün verdiği cezalarla “ayrımcılık yaptığını” söyleyen Taşcı, 1 Ocak-30 Haziran tarihleri ortasında, iktidara yakınlığıyla bilinen ATV hakkında kendilerine 3 bin 891 şikayet iletildiğini aktardı. Taşcı, A Haber hakkında ise 166 şikâyet geldiğini belirtti. Haklarında toplam 4 bini aşkın şikâyet gelen bu iki kanalın tek bir raporunun bile konsey gündemine alınmadığını söyleyen Taşcı, “Bu sayıları ben hazırlamadım, paylaştığım datalar RTÜK’ün kayıtları. RTÜK Lideri çıkıp iktidara yakınlığıyla bilinen kanallar hakkında son 6 ayda ceza verdik diyemez. Zira verilmedi, verdirtmedi. Bu, sonuna kadar muhakkak kanalların korunup kollandığının belgesidir” dedi. Taşcı, eleştirel kanallara kesilen toplam cezanın 31’e yükseldiğini aktararak, “RTÜK Lideri eleştirel yayıncıları cezaya boğarak, iktidara göz kırpıyor. Saray’ın iyi adamı olmaya çalışıyor” dedi.

Cumhuriyet

hack forum gaziantep escort gaziantep escort